BEKIJK HIER HET ZAAQ MAGAZINE
media

5 vragen aan…

Wie ben je en wat doe je?

Ik ben Mieke van Londen (49) en sinds 2003 woonachtig in Monnickendam. Een plek waar ik me thuis voel en nooit meer weg wil. Ik ben 10 jaar getrouwd met Rohald en de liefhebbende baas van hond Bennie.Op mijn 20ste rolde ik de uitgeversbranche in (Elsevier) en vond daarin mijn draai als (commercieel) marketeer en uitgever. Ik werkte onder andere voor National Geographic Magazine, Winelife, Quote, Men’s Health en Esquire. En aan het begin van dit jaar heb ik het Waterlands Weekblad in de markt gezet.

Waarom dit initiatief?

Ik was toe aan een volgende, andere stap. De uitgeverssector is best ‘verhard’ en ik wilde weer dichter bij mezelf komen. Niet alleen mijn zakelijke ervaring inzetten, maar weer meer de verbintenis zoeken met mijn sociale kant. Ik breng mensen graag met elkaar in verbinding, zie overal kansen en mogelijkheden. En waar kan je dat beter doen dan in een lokale omgeving waarin je je thuis voelt en de mensen kent?! Dus toen ik hoorde dat Riet Cerpentier stopte met Prettig Weekend, omdat zij van haar pensioen wilde gaan genieten, ben ik ‘in het gat’ gestapt. Het voelt als op mijn lijf geschreven.

Waar ligt jouw focus bij het Weekblad?

Naast informatie over activiteiten en evenementen willen we verdieping brengen met achtergrondverhalen. Waterlanders een gezicht geven om dichter tot elkaar te komen. Met adverteerders ga ik het liefst om tafel om samen te kijken wie ze willen bereiken en wat ze willen vertellen. En we zijn continu aan het kijken of we het Weekblad nog leuker, informatiever en interessanter kunnen maken. Zo is de website deze zomer helemaal naar wens ingericht en staan binnenkort de social media kanalen op het programma.

Ook zijn we een samenwerking aangegaan met de makers van dit ondernemersmagazine. Ondernemers kunnen voor hun vacatures bij mij terecht. Ik zorg dan dat ze niet alleen in het Waterlands Weekblad terechtkomen, maar ook op de online vacaturebank van Waterland Werkt. Een mooie offline én online promotie die er hopelijk voor zorgt dat de ondernemer zijn vacature snel ingevuld ziet. Last but not least: we zoeken naar manieren om binnen alle kernen iemand te hebben die ons voorziet van nieuws en wetenswaardigheden. Dat is nog best lastig. Dus als je iemand kent?


 

‘We willen niet alleen verbinden, maar ook sociaal maatschappelijk betrokken zijn’

 


 

Wat vind je belangrijk?

Dat het een weekblad is dat verbinding brengt. We willen niet alleen verbinden, maar ook sociaal maatschappelijk betrokken zijn. Een echte meerwaarde bieden. Natuurlijk voor de lezer, maar ook voor de adverteerder. Inmiddels merken we door de reacties dat die verbondenheid groter is dan wij hadden gedacht én gehoopt. Dat stimuleert en motiveert enorm!

Wat zijn je verwachtingen?

Ik ben blij en gelukkig met mijn keuze om het Waterlands Weekblad te lanceren. De mooie ontmoetingen en samenwerkingen doen me goed. Nu de basis staat hoop ik meer tijd te krijgen om een kop koffie te gaan drinken met (potentiele) adverteerders. Dat is niet alleen wat ik graag doe, maar ook wat nodig is. Want helaas kunnen we van alleen mooie verhalen niet leven…

Meer media


zaaq-mediakaart

Heb jij een goed ondernemersverhaal?

Dan is ZAAQ hét platform om hier aandacht aan te besteden. Met één regionaal magazine, online exposure op ZAAQ.nl en diverse social media kanalen bieden wij een uitgebreid zakelijk netwerk.

Bekijk de mogelijkheden