BEKIJK HIER HET ZAAQ MAGAZINE
beauty
icon-auteur Janine Klein icon-auteur Arnold van der Zee

Er is steeds meer behoefte aan natuurlijke producten

De eerste advertentie in de lokale krant was gezet. Nu kon Anita Kaper-de Lange (49) niet meer terug. Niet dat ze dat wilde, maar spannend was het wel. De eerste klant die belde om een afspraak te maken herinnert ze zich nog als de dag van gister. Dat die klant nog steeds regelmatig in haar stoel ligt, bewijst dat Anita 15 jaar geleden – om precies te zijn op 1 mei 2002 – de juiste keus heeft gemaakt.

In haar schoonheidssalon ‘Beauté Pour Vous’ op Marken komt een stralende Anita me tegemoet. De mooie, lichte salon is zowel strak als sfeervol ingericht en de Hollandse luchten trekken aan de grote dakramen voorbij. Een ontspannen plek om liggend in de stoel een schoonheidsbehandeling te ondergaan. Anita: ‘Ik zit hier alweer 7 jaar en ben nog elke dag blij met deze fijne werkruimte.’

Ideale locatie

Ondanks dat Anita woonachtig is in Monnickendam, besloot ze in Marken haar salon te starten: ‘Dat komt doordat ik al als schoonheidsspecialiste in Marken werkte en hier dus ook veel trouwe klanten had. Al pratende met een klant werd me de mogelijkheid geboden om bij haar een ruimte te huren. Voor mij kwam dat op het juiste moment. Ik heb daar jaren met veel plezier mijn werk gedaan, maar toen deze bedrijfsruimte op mijn pad kwam was de keus snel gemaakt. De locatie – boven dorpshuis `t Trefpunt – is ideaal; centraal gelegen met voldoende parkeerruimte voor de deur.’

Ayurvedisch werken

Twee jaar geleden gooide Anita het over een andere boeg: ‘Ik moest noodgedwongen op zoek naar een andere productlijn voor de salon.
Een mooie gelegenheid om ook groener te gaan werken. Ik denk dat mensen daar de laatste jaren ook meer open voor staan, omdat ze steeds bewuster bezig zijn met voeding en de bestanddelen van de producten die ze gebruiken. Mensen zijn een beetje klaar met dat chemische en willen terug naar de puurheid van producten uit de natuur. Dat geldt ook voor de producten die je voor je huid gebruikt. Ik werk veel met kankerpatiënten en zie wat hun huid te verduren krijgt. Dan heb je producten nodig die zacht zijn voor de huid. En omdat niemand dezelfde huid heeft, is een brede productlijn voor mij ook heel belangrijk. Ik maakte kennis met Lakshmi, een 100% puur biologisch en ecologisch merk. Het geeft zulke waanzinnige resultaten dat ik – nu 30 jaar in het vak – echt verbaasd ben over de resultaten.

Dit merk tilt huidverzorging absoluut naar een hoger niveau. Had je me tien jaar geleden gevraagd of ik ooit ayurvedisch zou gaan werken, dan zou ik je hard uitgelachen hebben, maar ik zie dat deze producten de problemen in de huid daadwerkelijk oplossen. Dat gaat niet binnen een maand, maar het geeft op lange termijn zeker resultaat.’

Uiterlijk versus innerlijk

Volgens Anita is je huid de spiegel van je innerlijk: ‘Alles wat je erin stopt, zie je terug in je huid. Door mijn ervaring kan ik de huid inmiddels aardig ‘lezen’. En met de producten van Lakshmi is zo veel mogelijk dat ik op dat gebied nog lang niet uitgeleerd ben. Dat maakt dit ook zo’n mooi vak!

Gelukkig wordt een schoonheidsbehandeling steeds minder als een luxe beschouwd. Steeds meer mannen, maar ook jongeren, komen bij mij voor een behandeling. Wat mij betreft is het ook net zo belangrijk als een regelmatig bezoek aan bijvoorbeeld de kapper. Het gaat om onderhoud van je huid. Daar mag je best zuinig op zijn.’

Meer beauty


zaaq-mediakaart

Heb jij een goed ondernemersverhaal?

Dan is ZAAQ hét platform om hier aandacht aan te besteden. Met één regionaal magazine, online exposure op ZAAQ.nl en diverse social media kanalen bieden wij een uitgebreid zakelijk netwerk.

Bekijk de mogelijkheden