BEKIJK HIER HET ZAAQ MAGAZINE
dienstverlening
icon-auteur Sandra van der Meulen icon-auteur Sandra van der Meulen

Verzenden is een vak

Een brief op de post doen kan iedereen. Maar wat als je een oplage hebt van 500 of 10.000 kaarten of magazines? ‘Verzenden is een vak waar wij ons iedere dag mee bezighouden’, vertelt Wim van der Gaag van Global Mail BV.

Samen met zijn broer Peter runt hij het Purmerendse bedrijf nu een kleine twintig jaar. Het was hun moeder die ooit met het bedrijf is gestart. Wim: ‘Zij is eerst vanuit een loods begonnen met een thuiswerkcentrale. Vandaar is het bedrijf uitgebouwd met machines en later nog aangevuld met laserprinters. Onze moeder was een ondernemende vrouw, zij is altijd mijn voorbeeld geweest. Ze was trots dat Peter en ik het bedrijf voort gingen zetten in Purmerend.’

Postcodeloterij

Global Mail verzorgt geadresseerde reclamepost die uiteindelijk ook daadwerkelijk via de post verstuurd wordt. ‘Hierbij kun je denken aan het versturen van zakelijke magazines, mailings van de Postcodeloterij en business-to-business mailings. Dagelijks zijn wij bezig om professionele mailings te maken en op een voordelige manier te verzenden. Daar hebben wij de kennis voor in huis.’

Duurzaamheid 

Global Mail verzorgt desgewenst het gehele proces van a tot z. ‘Wij krijgen de digitale bestanden binnen en zorgen ervoor dat het benodigde drukwerk op tijd bij ons binnen is. Dan is het een kwestie van de juiste adressering, inpakken in folie of een envelop en op de juiste manier verzenden. Het lijkt allemaal simpel, maar het is echt een vak. Er zijn zoveel verschillende verpakkingsmaterialen, waarbij we uiteraard rekening houden met duurzaamheid. Dan heb je ook verschillende tijdsvakken van verzenden, waarbij we altijd kijken naar de voordeligste manier voor de klant. Het is onze rol om de klant daar zorgvuldig in te adviseren.’

‘Iets tastbaars dat op de mat valt heeft veel meer attentie- waarde’

Deurmat

Van kleinschalige mailings van 100 stuks tot grote opdrachten van 600.000 stuks, Global Mail kan het verzorgen. ‘De zakelijke klant wordt geheel ontzorgd, zodat deze zich kan bezighouden met andere zaken in het bedrijf. Dat scheelt veel tijd en gedoe voor de klant. Het fysiek versturen van mailings en ontvangst ervan op je deurmat blijft belangrijk. Mailtjes worden vaak niet geopend uit angst voor virussen. Iets tastbaars dat op de mat valt heeft meer attentiewaarde.’

We gaan tot het uiterste om onze klant te ontzorgen en oplossingen te bedenken’

Webshops

Toch merken de broers Van der Gaag dat de oplages teruglopen, omdat mailings tegenwoordig veel gerichter worden verstuurd. ‘Men heeft nu meer kennis in huis over een potentiële klant. Om de toekomst van ons bedrijf, bestaande uit acht personen, te waarborgen, hebben we twee jaar terug een PostNL Business Point bij ons bedrijf geopend. We hebben een fysieke winkel die wij zelf bemannen en postbussen die wij vullen. Aan de achterkant van ons bedrijf zit een zakelijke terminal, waar grote verzendingen vanaf 16.00 uur afgeleverd kunnen worden. Met name in de hele coronatijd heeft de pakketpost een enorme vlucht genomen. Zo hebben wij vaste werkzaamheden gecreëerd voor onze medewerkers en helpen wij onze zakelijke klanten met hun verzendingen.’

En er is nog een tak bijgekomen in het bedrijf. ‘Vijf webshops hebben hun voorraad bij ons ondergebracht. Wij verzorgen voor hen de verzending, zodat de eigenaren zich op de verkoop kunnen richten. Het is best een gedoe om zelf iedere dag pakketten weg te brengen en te versturen. Op deze manier nemen wij ze een hoop werk uithanden.’

Spanje

Geen opdracht is hetzelfde bij Global Mail en dat maakt het werk zo uitdagend voor de broers. Terwijl Peter zich met name met de technische kant van het bedrijf bezighoudt, is Wim meer van de dagelijkse leiding. Om de kwaliteit optimaal te waarborgen voor de klant, reist Wim desnoods af naar Spanje om te kijken of de envelop wel aan de juiste eisen voldoet. ‘Een 9 tot 5 mentaliteit kennen we niet. We gaan tot het uiterste om onze klant te ontzorgen en oplossingen te bedenken. Daar zijn wij heel goed in.’

Meer dienstverlening


zaaq-mediakaart

Heb jij een goed ondernemersverhaal?

Dan is ZAAQ hét platform om hier aandacht aan te besteden. Met één regionaal magazine, online exposure op ZAAQ.nl en diverse social media kanalen bieden wij een uitgebreid zakelijk netwerk.

Bekijk de mogelijkheden