BEKIJK HIER HET ZAAQ MAGAZINE
retail
icon-auteur Janine Klein icon-auteur Arnold van der Zee

Fashionista in kinderkleding

De mooiste kinderkleding van de leukste merken: Sandra Haars (Sanny voor bekenden) en haar verkoopteam gaan regelmatig naar Italië, Brussel en Antwerpen om de nieuwste trends in te kopen. In haar gezellige winkel aan `t Prooyen voert ze al dertig jaar 27 collecties. Haar geheim? Alles op alles zetten om het haar klanten zo aangenaam mogelijk te maken en hard werken om de reputatie hoog te houden…

In die drie decennia is er veel gebeurd én veel bereikt. Sanny: ‘Ik begon met Kinderboetiek Sanny in het Noordeinde met alleen maar Franse merken. Elke zes weken ging ik naar Parijs om in te kopen. Daardoor had ik steeds vernieuwing in de collectie. Het maakte mijn winkel bijzonder.’ Hoewel Sanny nog steeds veel merken uit Frankrijk inkoopt, onderhandelt ze nu ook met veel Italiaanse merken: ‘De zes wekelijkse trips behoren daarmee tot het verleden. Op een gegeven moment werd de winkel te klein. Daarom hebben we gekozen voor een grotere locatie op ’t Prooyen in Monnickendam met gratis parkeerplaatsen voor de deur. Een absolute must, want ik ontvang klanten uit de hele regio. De combinatie van merken in het midden- en hoog segment maakt mijn winkel exclusief.’

Persoonlijke aandacht

Wat het voor Sanny en haar team elke dag weer de moeite waard maakt is het contact met mensen en met kinderen: ‘We kunnen er niet meer omheen dat je ook online kunt shoppen. Toch mist er dan een belangrijk aspect en dat is de persoonlijke aandacht. Klantvriendelijkheid is de kracht van Kinderboetiek Sanny. We hebben veel persoonlijk contact en we willen de klanten een echte beleving bieden. Daarnaast nemen wij ruim de tijd voor onze klanten en staat er altijd een kopje koffie klaar. We zoeken leuke combi’s en laten het door de kinderen showen aan hun ouders of grootouders. Zo hebben de ouders er zelf geen stress van en lopen ze ontspannen met een blij kind de deur uit.’

Van klein tot groot

De kinderboetiek is er juist niet alleen voor kleine kinderen, want Sanny heeft zich ook gespecialiseerd in kleding voor tieners: ‘Voor de allerkleinsten hebben we het merk IKKS, waar ik al sinds het begin heel goed contact mee heb. Vooral tieners vallen nogal eens buiten de boot, omdat ze te groot zijn voor kinderkleding en te klein voor volwassen kleding. Daarom voer ik een breed assortiment tienerkleding. Doordat ik zoveel merken voer die echt hot zijn in deze leeftijdscategorie weten ze Sanny te vinden. We staan in de wijde omtrek bekend als kinderkledingwinkel. Dat we zo’n groot bereik hebben komt mede doordat we zo actief zijn op social media als Instagram en Facebook. We informeren onze klanten dagelijks over de laatste trends en spelen in op actualiteiten.’


 

‘Klantvriendelijkheid is de kracht van Kinderboetiek Sanny’

 


Ook de communiekleding voor jongens vindt gretig aftrek: ‘We organiseren speciale avonden en weekenden voor de communie. De jongens krijgen dan diverse outfits aan en de (groot)ouders mogen het resultaat aanschouwen, onder het genot van een kopje koffie en een taartje. Wij maken er een bijzondere gelegenheid van. Ook mensen die overdag te druk zijn bied ik mogelijkheden om in alle rust te shoppen. Zo ben ik ook regelmatig op afspraak `s avonds of zondags geopend. Het is eigenlijk gek dat winkels vooral geopend zijn als iedereen werkt. Door flexibel met tijden om te gaan en in te spelen op de wensen van de klanten, maken we het verschil.’

Mode

Als eigenaresse van een kledingwinkel moet je een vooruitziende blik hebben: ‘Ik heb nu al ingekocht voor winter en Kerst 2020. Dat is nog ver weg, maar ik moet nu orders plaatsen wil ik tegen die tijd mijn winkel gevuld hebben. Het betekent elke keer weer een risico nemen, want hoewel ik gevoel voor mode heb en weet wat mijn klanten willen, moet ik nu al inkopen en het volgend jaar zien te verkopen. Ik vind dat elke keer toch weer spannend, maar ik kom uit een ondernemersgezin en mijn vader zei altijd: ‘zonder handel verkoop je niets’. Uit ervaring weet ik dat ik gewoon mijn eigen koers moet varen, met een eigen assortiment mooie Franse en Italiaanse merken.’

Familie

Voor Sandra is haar familie erg belangrijk: ‘Ik kom uit een ondernemersgezin. Hard werken is me met de paplepel ingegoten. Ook mijn man is ondernemer. Dat maakt het soms druk, omdat we ook vier tieners in huis hebben, maar het zorgt ook voor wederzijds begrip. Gelukkig zijn onze kinderen gewend aan ons drukke bestaan en zijn we met z’n allen een geoliede machine. Mijn dochter Anna werkt al 3 jaar fulltime in de winkel en is dan ook een vast gezicht in de zaak. Mijn dochter Eva werkt tijdens vakanties bij me. We werken met z’n allen hard, maar onthaasten ook graag met vrienden en familie. Een vakantie naar Italië, een mooie tafel met lekker eten en een wijntje erbij: daar kunnen we allemaal ontzettend van genieten.’

Meer retail


zaaq-mediakaart

Heb jij een goed ondernemersverhaal?

Dan is ZAAQ hét platform om hier aandacht aan te besteden. Met één regionaal magazine, online exposure op ZAAQ.nl en diverse social media kanalen bieden wij een uitgebreid zakelijk netwerk.

Bekijk de mogelijkheden