BEKIJK HIER HET ZAAQ MAGAZINE
retail
icon-auteur Sandra van der Meulen icon-auteur Sandra van der Meulen

Sanisale.com viert tienjarig jubileum

Sanisale.com Purmerend bestaat op 1 januari 2023 tien jaar. ‘Uiteraard gaan we dit groots vieren, want we zijn enorm trots op deze mijlpaal. Het hele jaar 2023 zullen extra acties en kortingen gegeven worden’, vertel Martin van Zaanen, die samen met zijn broer Peter eigenaar is van de Purmerendse vestiging.

De landelijke keten telt inmiddels meer dan honderd winkels. ‘Toen wij tien jaar geleden begonnen, kende vrijwel niemand de naam Sanisale.com. Het is mooi om te zien dat we zijn uitgegroeid tot een begrip in het land, maar ook in Purmerend en omstreken’, aldus Peter van Zaanen.

Aannemers

De broers, beiden woonachtig in Purmerend, hebben in die tien jaar keihard gewerkt om deze naamsbekendheid te verkrijgen. Martin: ’Door mede het sponsoren van lokale evenementen als de Kortebaandraverij en het Jordaanfestival, maar ook door goed en kwalitatief werk af te leveren. We werken met een vaste groep aannemers, die hun klanten naar ons stuurt, en met vaste montageteams.’

WK actie

Voor de consument is het deze dagen extra aantrekkelijk om naar Sanisale.com Purmerend te gaan in verband met de WK actie. Peter: ’We geven 100% korting op verschillende opstellingen van het Nederlandse Elftal, bv 40% op de douchecabine, 40% op het badkamermeubel en 20% op de tegels. Of je kiest de 5-3-2 opstelling of de 4-3-3. Daarnaast gaan we in 2023 op landelijke acties 10% extra korting geven. Met het personeel en aanhang zullen we ook feestelijk stil staan bij het jubileum.’

Funshopper

Gerichte en voorzichtige kopers krijgen de broers deze dagen in de zaak over de vloer. Martin: ‘Je merkt dat de consument keuzes aan het maken is door de inflatie en de momenteel ‘gekke wereld’. Je kunt je geld maar één keer uitgeven. De klant komt dus heel gericht naar de winkel toe met zijn of haar wensen en budget. De funshopper die zich aan het oriënteren is zie je minder, waardoor je meer tijd hebt voor de bewuste klant.’

‘De funshopper die zich aan het oriënteren is zie je minder, waardoor je meer tijd hebt voor de bewuste klant’

Douche wc

Gekleurde kranen, stalen douchedeuren, een visgraat vloer in de badkamer, ronde en organisch gevormde spiegels en een douche-wc waarvoor je geen wc-papier meer nodig hebt. Het zijn de trends van deze tijd op het gebied van sanitair. Peter: ’En uiteraard bij ons te zien in onze showroom. Nu steeds meer consumenten zonnepanelen hebben, kiezen ze voor elektrische vloerverwarming in de badkamer en een elektrische radiator. Deze worden dan door de zonnepanelen gevoed.’

Plattegrond

Voor de consument is het vaak lastig om een nieuwe badkamer voor zich te zien. Het mooie bij de sanitairspecialist is dat de badkamer in een 3d presentatie tot leven komt. Martin: ’Wij hebben daar door onze ervaring meer oog voor, we zien al heel snel het plaatje als een klant met een plattegrond en wensen langskomt. Door de 3d ervaring trek je de klant over de streep, dan zijn ze zo enthousiast als ze hun badkamer tot leven zien komen. Ze krijgen de 3d presentatie ook altijd mee naar huis.’

De broers kijken trots terug op de 10 jaar en hopen het bedrijf op dezelfde succesvolle voet voort te zetten. Martin: ’We vinden dit werk nog steeds heel leuk om te doen. We hopen de goede naam de komende jaren voort te zetten, uiteraard samen met onze collega’s en hun gezinnen.’

Meer retail


zaaq-mediakaart

Heb jij een goed ondernemersverhaal?

Dan is ZAAQ hét platform om hier aandacht aan te besteden. Met één regionaal magazine, online exposure op ZAAQ.nl en diverse social media kanalen bieden wij een uitgebreid zakelijk netwerk.

Bekijk de mogelijkheden