BEKIJK HIER HET ZAAQ MAGAZINE
media
icon-auteur Janine Klein icon-auteur Rick Leeman

Meedenkende marketingmachine

Als rasondernemer liep Bill Duin tegen de beperkingen van een extern marketingbureau aan. Samen met broertje Randy, vers van de opleiding commerciële economie, besloot hij de handschoen zelf op te pakken. In de afgelopen 5 jaar is Dunion uitgegroeid tot de meedenkende, full-service marketingmachine die zij voor ogen hadden.

In de beginfase werd het marketingbureau van de broers vooral ingezet als verlengstuk van Podobrace, één van de andere bedrijven van Bill. Randy hierover: ‘Het mooie hiervan is dat we veel hebben kunnen uitproberen en daarvan ook veel hebben geleerd. Ook vandaag de dag testen we veel nieuwe online mogelijkheden eerst zelf binnen Podobrace. Het is een ideale testvijver.’

Voor derden

Deze manier van werken heeft grote voordelen volgens Randy: ‘In gesprek met ondernemers krijgen we veel vragen over zichtbaarheid, verkoopkanalen en distributie. Vaak lopen ze tegen dezelfde problemen aan. Ze hebben de online marketing nodig voor hun producten en diensten, willen online goed gevonden worden, willen klanten door middel van retargeting campagnes aan zich binden en door bezoekersgedrag te analyseren streven naar een hoger conversiepercentage. Daarvoor hebben ze zelf vaak te weinig ervaring en vooral te weinig tijd. Wij hebben deze ervaringen in het verleden ook gehad met Podobrace. Sinds het ontstaan van Dunion brengen we Podobrace, maar ook andere ondernemers, veel rust door het ‘gewoon’ goed voor ze te regelen. Met onze Volendamse nuchterheid en onze mentaliteit van hard werken zijn wij het verlengstuk van onze klanten op het gebied van online marketing. We werken niet zozeer vóór onze klanten, maar meer mét ze. En doordat we uit eigen ervaring weten wat wel en niet werkt, hoeven ze niet zelf het wiel opnieuw uit te vinden.’

Randy: ‘Net een stap voorlopen op de rest is wat je wilt als ondernemer’

Dicht bij het vuur

Dunion heeft de afgelopen jaren flink geïnvesteerd in kennis. Randy: ‘Onze circa 15 specialisten, gespecialiseerde freelancers en partners, hebben ieder een eigen vakgebied. Er verandert zoveel in de online wereld dat het onmogelijk is alle kennis in één persoon te verenigen. Doordat we altijd op zoek zijn naar nieuwe mogelijkheden en ook constant blijven leren, zijn we in 2019 winnaar geworden van de Dutch Interactive Awards en ook 1 van de 9 marketing-specialisten van Bol.com geworden. Doordat we zo dicht bij het vuur zitten biedt het ons en onze klanten een voorsprong, want met extra inzicht in data en korte communicatielijnen met deze grote speler, zijn we altijd nét een stap voor op de rest. En dat is wat je wilt als ondernemer.’

Full-service

De ervaring van Bill heeft ertoe geleid dat Dunion een echt full-service bureau is. Bill: ‘Er is niets zo vervelend als steeds met verschillende bedrijven te moeten schakelen. Met de één voor de bouw van je website of webshop, met de ander voor je search engine optimalisatie (SEO) of leadgeneratie, en met weer een ander voor de plaatsing van je producten in de grote online platformen.’ 

Randy vult aan: ‘Met Dunion bieden we het hele scala: van de ontwikkeling van een website of webshop tot de vindbaarheid ervan en de verhoging van de conversie op de site middels conversie optimalisatie. We gaan zelfs nog een stap verder, want we kunnen ook de gehele dropshipment (verzending rechtstreeks vanuit het magazijn, red.) voor de klant verzorgen. Dat proces hebben we bij Podobrace al helemaal op de rit. We doen al een miljoen zendingen per jaar, dus het is voor ons een peulenschil om ook producten van klanten te verzamelen en namens hen te verzenden. Sinds kort zijn we dan ook gestart met ons eigen distributiecentrum, waarbij we ‘voor 23.30 besteld morgen thuis’ kunnen aanbieden voor de scherpste prijs. Juist deze snelle levering geeft de verkoop van onze webshopklanten een enorme boost!’

Randy: ‘Ondernemers hebben vaak te weinig ervaring en vooral te weinig tijd voor online marketing’

Kop koffie

Het is ondernemers-eigen om veel dingen zelf te willen doen. Toch is dat volgens de mannen niet altijd de beste oplossing. ‘We zijn partner van veel bedrijven, van zzp’ers tot MKB en grootbedrijf. Het mooie van ons vak is dat alles meetbaar is en dus hebben we snel inzichtelijk wat voor welk bedrijf werkt. Op die manier kan een ondernemer zijn geld veel gerichter inzetten op marketing die werkt voor zijn business. Tijdens een kop koffie komen we er al snel achter waar de ondernemer tegenaan loopt en waar wij een helpende hand kunnen bieden. We denken graag mee in het belang van de ondernemer. Eerlijk en hard werkend, zo simpel is het’, besluit Randy.  

Meer media


zaaq-mediakaart

Heb jij een goed ondernemersverhaal?

Dan is ZAAQ hét platform om hier aandacht aan te besteden. Met één regionaal magazine, online exposure op ZAAQ.nl en diverse social media kanalen bieden wij een uitgebreid zakelijk netwerk.

Bekijk de mogelijkheden