BEKIJK HIER HET ZAAQ MAGAZINE
automotive
icon-auteur Sandra van der Meulen icon-auteur Sandra van der Meulen

Nieuwe bescherming voor autolak

Zeshonderd auto’s kunnen er op één dag door de moderne wasstraat van Carwash4all. ‘Meer zou kunnen, maar dat willen we niet. Iedere auto krijgt van ons voor de ingang van de wasstraat een persoonlijke behandeling’, legt eigenaar Robin Gerhards uit.

Toen half maart alle auto’s onder het Saharazand waren bedekt, was het een gekkenhuis bij de wasstraat. ‘Er stonden de hele dag door files op het industrieterrein. Als automobilist wil je dat de auto weer snel schoon is, want hoe langer je wacht met dat zand hoe meer schade het aan de lak geeft.’

Krasbestendigheid

Om de autolak goed te beschermen werkt het grote team van Carwash4all met een nieuwe revolutionaire techniek: Ceramic Guard. ‘Hierbij wordt een gladde, hoogglanzende en duurzame beschermlaag aangebracht op de autolak. Het versterkt en verhoogt de hardheid van de lak waardoor de krasbestendigheid en kwetsbaarheid sterk verbetert.’

Wassen

Het aanbrengen van deze glascoating is een tijdrovende klus. Maar liefst drie dagen wordt met de hand de coating centimeter voor centimeter aangebracht. ‘De lak krijgt een zichtbaar diepere glans en kleur. De coating zorgt voor een zeer goede bescherming en een sterke water- en vuilafstotende werking op de autolak. Hierdoor wordt wassen heel gemakkelijk.’

Carwash4all is sinds drie jaar in een prachtig pand op de Baanstee Noord gevestigd. Zowel de particuliere als de zakelijke markt weet de weg naar Tom Poets, zoals het bedrijf in de volksmond genoemd wordt, steeds meer te vinden. Iedere auto wordt hier met liefde en aandacht behandeld. Je kunt ervoor kiezen om zelf door de wasstraat te rijden en daarna de auto van binnen uit te zuigen of om het schoonmaken uit handen te geven. ‘Dan krijg je een met de hand gepoetste auto terug.’

Wij besteden persoonlijk aandacht aan iedere auto in onze wasstraat’

Polijsten

In het bedrijf is een aparte poetsruimte en een wasbox voor hoge voertuigen die niet door de wasstraat kunnen. In de poetsruimte ondergaan de auto’s verschillende behandelingen zoals polijsten, interieur reinigen en ozon behandeling om nare luchtjes uit de auto te krijgen. Voor twaalf autodealers in Purmerend onderhoudt het team het wagenpark. ‘Wij zorgen onder andere voor het verkoopklaar maken van nieuwe en gebruikte auto’s.’

De coronatijd is het bedrijf redelijk doorgekomen. ‘We mochten openblijven, maar het was natuurlijk heel rustig. We hebben 70% minder omzet gedraaid. En voor overheidssteun kwamen we niet in aanmerking. Ik ben blij dat we er zonder al te veel kleerscheuren doorheen zijn gekomen. Plannen heb ik daarom nu even niet, eerst maar weer een normaal jaar draaien en dan gaan we weer verder kijken.’

Levertijden

Zorgen om de toekomst van de autobranche maakt Robin zich zeker, alleen heeft hij er geen invloed op. ‘Door het tekort aan chips en grondstoffen wordt de levertijd op auto’s veel langer. Negen tot twaalf maanden levertijd is nu al normaal. Daar gaan wij de gevolgen natuurlijk ook van merken. Ik kan er alleen niks aan doen. Ik heb de oplossing niet, anders had ik allang geschakeld.’

Het doet de Purmerender deugd om te zien dat steeds meer automobilisten de weg naar zijn bedrijf weten te vinden. ‘We groeien gestaag en dat is ook precies wat ik wil. Persoonlijke aandacht vind ik belangrijk, ik wil geen massaproductie draaien in meerdere vestigingen.’

Meer automotive


zaaq-mediakaart

Heb jij een goed ondernemersverhaal?

Dan is ZAAQ hét platform om hier aandacht aan te besteden. Met één regionaal magazine, online exposure op ZAAQ.nl en diverse social media kanalen bieden wij een uitgebreid zakelijk netwerk.

Bekijk de mogelijkheden