BEKIJK HIER HET ZAAQ MAGAZINE
voorwoord

Aandacht

Iedereen houdt van aandacht. En precies dat is er wat er in de huidige maatschappij vaak aan ontbreekt. Oprechte aandacht, aandachtig luisteren naar wat je te vertellen hebt en de tijd nemen om aandacht te geven of te nemen. Het lijkt wel of we zelfs voor een beetje aandacht geen tijd meer hebben.

Bijzonder, want elk bedrijf kan wel een beetje aandacht gebruiken. Is het niet voor de prachtige projecten die er zijn afgerond of de mooie doelen die zijn behaald, dan is het wel om te laten zien dat jouw bedrijf dé plek is om te werken. Aandacht is veel breder dan alleen maar het promoten van ‘Wij van WC Eend’. Het is je bedrijf in de spotlight zetten voor de korte én lange termijn bij alle mogelijke doelgroepen.

Het is fantastisch als de orderportefeuille gevuld is of alle tafels in je restaurant elke avond bezet zijn. Maar dan is er misschien aandacht nodig om nieuwe medewerkers te werven. En wie zegt dat die drukte aanblijft? Dan is het zaak om aandacht te genereren voor alle mooie projecten, zodat je je bij toekomstige opdrachtgevers in de kijker kunt spelen.

Wie een beetje aandacht wil, hoeft daar maar om te vragen. Sterker nog: soms wordt het je in je schoot geworpen en krijg je het gratis aangeboden. Wie dan ‘nee’ zegt zonder goede reden heeft de basisprincipes van marketing niet begrepen. Het creëren van aandacht is gunstig voor zowel je merk, je klanten als de maatschappij.

Aandacht is van alle tijd. Dus denk niet: ‘Ik heb even geen tijd voor aandacht’, want zonder aandacht ben je niet meer onder de aandacht. Niet van opdrachtgevers, niet van samenwerkingspartners en zeker niet van potentiële werknemers.

Janine Klein
Hoofdredacteur

Meer voorwoord


zaaq-mediakaart

Heb jij een goed ondernemersverhaal?

Dan is ZAAQ hét platform om hier aandacht aan te besteden. Met één regionaal magazine, online exposure op ZAAQ.nl en diverse social media kanalen bieden wij een uitgebreid zakelijk netwerk.

Bekijk de mogelijkheden